Son dakika haberler
  • BIST 100

    14074,17%0,64
  • DOLAR

    42,61% 0,06
  • EURO

    50,05% 0,41
  • GRAM ALTIN

    5780,72% -0,20
  • Ç. ALTIN

    9307,31% 0,19

Türk organik sektörü, Çin’le iş birliklerini artırmak istiyor

Türkiye’de 1980 sonrasında Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nden gelen taleplerle büyüyen, ihracatta 1 milyar doları aşan ve 2 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerleyen Türk organik sektörü, bu kez rotasını Asya’

Ekonomi 12.11.2025 23:43:00
Türk organik sektörü, Çin’le iş birliklerini artırmak istiyor

Türk organik sektörü, Çin’le iş birliklerini artırmak istiyor

 

 

Son yıllarda organik sektörünün büyük gelişim gösterdiği Çin Halk Cumhuriyeti ile Türk organik sektörü, iş birliklerini artırmak ve Asya ile Batı ülkeleri arasında köprü görevi üstlenmek istiyor.

 

Çin’de organik sektörü 15 milyar dolarlık hacme ulaştı

Çin’in organik tarım sektörünün son yıllarda güçlü bir büyüme gösterdiğini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, 2024 yılı Çin Organik Ürün Sertifikasyonu ve Organik Sanayi Gelişimi Raporu verilerine göre Çin’de organik ürün etiketlerinin sayısının ilk kez 5 milyarı aştığını dile getirdi. Işık, Çin’de organik ürün satışlarının da 15 milyar dolara ulaştığını ve bu pastadan pay almak istediklerini kaydetti.

Çin’de organik sektörünün 2018 yılına göre 1,6 katlık bir artış hızı yakaladığını vurgulayan Işık, “Çin’de 2018–2024 dönemi boyunca organik ürün satışlarının yıllık ortalama büyüme oranı yüzde 9,3 olarak gerçekleşti. Bu gelişmeler, Çin’i dünyanın üçüncü büyük organik pazarı konumuna taşıdı. Çin ile organik sektöründe daha güçlü bağlar kurmak için 2nd IFOAM Organic Industry & Organic Product Market Development Conference etkinliğine Ege İhracatçı Birlikleri olarak ‘Expanding Sino-Turkish Organic Food Trade’ başlıklı sunumu yapmak üzere IFOAM Organics Asia tarafından davet edildik. Bu temasların meyvelerini önümüzdeki süreçte alacağımıza inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Çin’de organik tarımın 3,42 milyon hektar alana ulaştığını ve Asya’da Hindistan’dan sonra ikinci sırada yer aldığını belirten Başkan Işık, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çin, hem iç pazar büyümesi hem de uluslararası iş birlikleriyle organik ürünlerin üretimi ve ticaretinde stratejik bir merkez hâline geldi. Konferans, organik sektöründe küresel iş birliğini güçlendirmeyi, ticarette sürdürülebilirliği desteklemeyi ve yeni pazarlara erişim konusunda ortak stratejiler geliştirmeyi amaçlıyor. Konferansın ana teması ‘Organik Ticareti Genişletmek: Fırsatlar, Yenilik ve Küresel Ortaklıklar’ olarak belirlendi. Çin tarafı, organik tarımı yalnızca ekonomik bir faaliyet değil; ülkeler arasında bilgi, güven ve iş birliği köprüleri kuran bir sistem olarak görüyor. ‘Bir Kuşak, Bir Yol’ girişimiyle organik tarımın değerleri örtüşüyor. Organik sektörün büyümesinde genç girişimciler, teknoloji ve inovasyonun önemi büyük. Türkiye, Asya ve Avrupa arasında köprü kuracak, yeni ticari modeller geliştirecek bir noktada.”

Konferans süresince organik ticaretin büyümesi, karşılıklı sertifikasyon tanınırlığı, sürdürülebilir üretim modelleri, e-ticaretin rolü, tüketici bilinci ve izlenebilirlik sistemlerinin güçlendirilmesi gibi konular ele alındı. Üç gün süren etkinlikte, farklı ülkelerden gelen temsilciler organik pazarların mevcut durumunu paylaştı, yeni ortaklıklar için görüşmeler yaptı ve organik tarımın geleceği üzerine fikir alışverişinde bulundu.

EİB tarafından yapılan “Expanding Sino-Turkish Organic Food Trade” başlıklı sunumda, Türkiye ile Çin arasında organik gıda ticaretinin sürdürülebilir kalkınma modeli çerçevesinde geliştirilmesi gerektiği vurgulandı. Türkiye’nin güçlü tarım ve sanayi altyapısı, AB eşdeğer organik sertifikasyon sistemi ve “Bir Kuşak, Bir Yol” girişimi kapsamındaki stratejik konumunun, iki ülke arasındaki iş birliği için önemli fırsatlar sunduğu belirtildi.

Ege İhracatçı Birlikleri’nin uluslararası fuar katılımları, tanıtım projeleri, sürdürülebilirlik girişimleri ve küresel kuruluşlarla yürüttüğü ortak çalışmalar sayesinde Türk organik ürünlerinin dünya pazarındaki görünürlüğünün güçlendiği ifade edildi. Türkiye’nin 200’ün üzerinde organik ürünle 36 bin üreticiye ve 1,3 milyon ton üretime ulaştığı hatırlatılarak, Çin ile karşılıklı sertifikasyon tanıma mekanizmalarının geliştirilmesi, e-ticaret kanallarının ve B2B iş birliklerinin artırılması önerildi.

Sunumda, Ege İhracatçı Birlikleri’nin Türkiye’nin organik ihracatında öncü kurum olduğuna vurgu yapılarak, özellikle kuru meyveler, bakliyatlar, zeytinyağı, susam ve fındık gibi ürünlerde ihracatın artırılmasına yönelik çalışmalar özetlendi.

Konferans salonunun fuaye alanında, katılımcıların ürünlerini tanıtabileceği özel bir sergi alanı oluşturuldu. Bu alanda Türk kuru meyveleri, Antep fıstığı ve zeytinyağı numuneleriyle birlikte hediyelik eşyalar ve Turkish Tastes kitabı sergilendi. Türk ürünleri, üç gün süren etkinlik boyunca ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği ve beğeni topladığı ürünler arasında yer aldı.

Otellerde kimlik fotokopisi dönemi bitti!

Aşırı paylaşım şirketleri tehlikeye atıyor

Tüp bebekte doğru bilinen 10 yanlışa dikkat

Doğuştan Kalça Çıkığı Belirti Vermeden İlerleyebilir

Haftanın kitapları 10 Aralık 2025 yeni kitap incelemesi

Doğuş Otomotiv Yatırımcı Oldu

Türk Yazılımcı ve Tasarımcılar İstanbul’da Ödüllendirildi

Yapay zekâdan arkadaş olur mu?

Sağlıksız Beslenme, Kanser Gelişiminde Önemli Bir Faktör

Yiyeceklerin Görünüşü Dünyayı Kurtarır mı?

FMV 140 yaşında | Asırlık eğitim mirası ilk kez sergileniyor

Telefondan uzak kalma korkusu psikolojiyi bozuyor!

Ebeveynler Akran Zorbalığına Karşı Bu Belirtileri Atlamamalı

Hizmet İhracatı Şampiyonları Ödülleri Sahiplerini Buldu

Kalp Sağlığını Güçlendirmenin 6 Temel Adımı

Dozunda içilen kahve, kanser riskini azaltıyor

Özkan Saçkan'ın kaleminden bu haftanın kitap incelemeleri

Sibel Can'dan incilerle bezeli ihtişam

Kaçınma, güvenlik arayışı ve beklenti anksiyetesi panik atağı sürdürüyor!

Türkiye İçin Yapay Zekâ etkinliği

Ege’nin üç güçlü bağ rotası turizmi canlandıracak

Yemekten sonra tatlı isteği nasıl engellenir

Aşkım Kapışmak | Seyirciye duyguyu verebilmek için PR yapıyorlar

İstanbul'a soğuk ve sağanak uyarısı geldi

Görünüşte oyun gerçekte siber casusluk

Harmancık’ta yanan ormanlara tohumlar serpiliyor

Ege’nin başkanları turizmin geleceğini konuştu

Nadir hastalıkların tanısında yapay zekâ dönemi

Başkan Tugay: İzmir’in en iyi hikâyelerini sizlerle birlikte yazmaya hazırız

Yürüyüş, erken ölüm riskini yüzde 30 civarında azaltıyor

Yükleniyor

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.GALATASARAY A.Ş. 15 11 1 3 21 36
2.TRABZONSPOR A.Ş. 15 10 1 4 14 34
3.FENERBAHÇE A.Ş. 15 9 0 6 18 33
4.GÖZTEPE A.Ş. 15 7 3 5 9 26
5.BEŞİKTAŞ A.Ş. 15 7 4 4 7 25
6.SAMSUNSPOR A.Ş. 15 6 2 7 6 25
7.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş. 15 6 4 5 -1 23
8.KOCAELİSPOR 15 5 6 4 -3 19
9.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ 15 4 6 5 3 17
10.CORENDON ALANYASPOR 15 3 4 8 -1 17
11.TÜMOSAN KONYASPOR 15 4 7 4 -4 16
12.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş. 15 3 6 6 -6 15
13.HESAP.COM ANTALYASPOR 15 4 8 3 -11 15
14.GENÇLERBİRLİĞİ 15 4 9 2 -4 14
15.KASIMPAŞA A.Ş. 15 3 7 5 -7 14
16.İKAS EYÜPSPOR 15 3 8 4 -8 13
17.ZECORNER KAYSERİSPOR 15 2 6 7 -17 13
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK 15 2 11 2 -16 8

YAZARLAR